Ny identitet

Siden oppstarten i 2006 har vi vokst i enorm fart og utviklet oss til et betydelig kjøpesenterselskap med god økonomi.

Siden oppstarten i 2006 har vi vokst i enorm fart og utviklet oss til et betydelig kjøpesenterselskap med god økonomi. Med nye eiere og ny styrmann om bord har det vært naturlig å sette organisasjonen på nytt, revurdere våre verdier, vår visjon og vår identitet.

I løpet av høsten og våren 2016 har vi vært i en verdiprosess der vi på nytt har blitt kjent med oss selv, hvem vi er og hvor vi skal. Som en grunnpilar i Salto Eiendom ligger en stabil arbeidstokk og trygg økonomi. Vi er på vei mot ytterligere vekst, store byggeprosjekter og endringer som skal gjøre oss attraktive som utleiere inn i fremtiden. For å nå disse målene skal vi være engasjerte, nytenkende og løsningsorienterte. Verdiene skal sammen med visjonen «Vi skaper de beste kundeopplevelser» gi kundene våre et løfte om at vi skal se fremover og strekke oss langt for å gi kundene våre det de vil ha, gjerne før de vet det selv.

For å holde løftet vårt er vi nødt til å trå ut av de trygge rammene vi er vant til å operere i. Vi er tvunget ut av komfortsonen og har skapt en ny visuell identitet som skal skille seg ut fra våre konkurrenter. Den nye identiteten er derfor basert på sterk fargebruk og en leken logo. De sterke fargene er et symbol på at vi er nytenkende, logo satt i fete typer signaliserer at vi har tyngde og ressurser til å gjennomføre det vi vil, samtidig som det lekne i brutte bokstaver og et smil over t’en gir en pekepinn på at vi et engasjert, løsningsorientert og vennlig selskap med fokus på kundeopplevelser.

ny_identitet_content

Den nye fargepaletten er satt sammen av farger som understreker tyngden i verdiene våre. Oransje er en farge som symboliserer energi, innovasjon og fremtidsrettet tenkning. Blått er ofte forbundet med å være pålitelig og finansielt troverdig. Grønn og grønnturkis er en vennlig farger som er lett for øyet å absorbere og ofte forbundet med helse og økonomisk fremgang. Sterk rosa viser følelser, lidenskap og ungdommelighet.